Best weekend ever

Den här helgen har varit helt galen. På lördag åkte jag upp till Warren för att tillsammans med Kathi och Alina åka till Newark för att ta tåget till New York. Vi gick upp till 37st där en bor som vi skulle couch surfa hos. Planen var egentligen att lämna av grejerna hos honom och sen gå ut och göra något i New York, men han visade oss roof toppen på hans byggnad så vi blev fast där. 
 
Utsikten var underbar och vi satt där och drack en drink. Efter ett tag kom det några killar som bodde i samma byggnad och byggnaden bredvid. Det slutade med att vi följde med dem hem och drack lite mer innan vi gick "hem" för att äta och göra oss iordning för kvällen. 
 
Vid 11 på kvällen tog vi en taxi till klubben Haus. Där dansade vi i några timmar innan vi åkte Uber hem igen. 
 
Dagen efter var vi tvugna att vara ute runt 9 eftersom den vi bodde hos skulle på ett bröllop. Vi tog då tunnelbanan till Brooklyn och området Williamsburg. Ett riktigt mysigt område precis vid vattnet och de hade en marknad som vi gick och kikade på. Vi sprang även på ett svenskt konditori, som inte var supersvensk egentligen. 
 
Tillbaka på Manhattan igen gick vi till en roof top och chillade där ett tag. Sen åkte vi hem till Jersey, köpte glass och åkte till Washington Rock Park i närheten av Warren. 
 
En galet rolig helg med de bästa tyskarna. Helt sjukt att det var vår sista helg tillsammans, snyft. 
 








 


Kommentarer
Postat av: Http://carroat.blogg.se

Häftigt! :)

2015-06-09 @ 03:00:20
Postat av: Anonym

Hej! Vilken fin blogg du har, rolig och inspirerande att läsa! Jag är en tjej på 19 år som själv funderar på att åka som au pair. Hur valde du vilken organisation du skulle åka med? Tacksam för svar! :)

Svar: Hej! Tack så mycket :) Ska jag vara helt ärlig så tittade jag knappt på andra organisationer än cultural care för de hade en poster upp på min skola så därför tänkte jag att de är nog bäst. Kollade lite på STS men kom inte längre än till startsidan där jag såg att det kostade pengar bara att anmäla sig och jag kände därför att det var säkrast att ta CC då man inte behöver betala förrän man hittat en familj. :)Hoppas det hjälpte!
Rebecca

2015-06-15 @ 19:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: