Checklista

Fixas tidigast 3 månader innan avresa:
 
[X] Göra en visumansökan online
[X] Ta foto till visum
[X] Skriva ut DS-160 "Confirmation page" (när hela visumansökan är klar)
[X] Betala avbetällningsskydd till CC
[ ] Skicka efter polisutredning
[ ] Betala resterande avgifter till CC
[ ] Gör hälsoundersökning
[ ] Gör TBC test
[X] Betala för visumintervju
[/] Beställ personbevis 120 - alla realtioner (från skatteverket) (Beställt men inte fått än)
[X] Signera DS-2019 (skickas från CC)
[X] Skriv ut SEVIS-kvitto
[ ] Gör konto utdrag
[X] Gör "prepare your year"-häftet
[ ] Gör "Pre-depature workbook"
[ ] Gå till tandläkaren
 
Att ta med till ambassaden den 5 maj
 
[ ] DS-160 "Confirmation page"
[ ] DS-2019
[ ] SEVIS-kvitto
[ ] Pass
[ ] Kvitto på betald visumavgift
[ ] Personbevis 120 - alla relationer
[ ] Extra framkallat visumfoto
[ ] Kontoutdrag
 
Skickas in till CC senast 3 veckor innan avresa
 
[ ] Polisutredning
[ ] Slutbetyg från gymnasiet
[ ] Hölsointyg
[ ] Agreement form
[ ] Kopia av körkortet
 
2 veckor innan avresa
 
[ ] Beställ internationellt körkort
 
Köpa
 
[ ] Presenter till värdfamiljen
[ ] Adeptrar 2-3 st
[ ] Resväskor
[ ] Almanacka
 
Ytterligare några saker att bocka av på listan. Jag här även skrivit till lite saker jag kommit på att jag måste fixa. 
 

 

 

 
 


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hehe, nu har du ifs redan beställt dit personbevis men kan annars tipsa om att gå in till skatteverket och be om ett. Det gjorde jag och det var gjort på 10min och så hade jag det stämplat och klart också :)

Svar: Ja det var smart, men jag beställde det idag så det borde komma någon gång under veckan, Linnéa sa att det tog ungefär två dagar. Tror inte det är så farligt ändå :)
Rebecca

2014-03-31 @ 19:59:12
URL: http://www.mylifeasanaupair.blogg.se
Postat av: hannah

ser att du ska åka iväg! vad roligt! är mycket att göra innan, men när allt är klart känns de så skönt! :) lycka till!

Svar: Ja det ska bli superkul! :D Tack, det är en del att göra men när man har tid på sig går det bra ändå :)
Rebecca

2014-03-31 @ 20:07:57
URL: http://nattstad.se/nyork

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: