Snökaos

Igår snöade det verkligen hela dagen så såklart var skolorna stängda. Min värdmamma var hemma så jag behövde inte jobba så jättemycket, bara gå över till en kompis hus för en kort playdate. På kvällen slutade det i alla fall att snöa och jag kom ut ur huset och åkte till Nicole där Bea också var. Vi chillade lite bara innan det var dags att åka hem. 
 
Idag var det ingen snödag utan bara en delayed opening så skolan öppnade 1,5 timmar senare än vanligt. Men ändå var det lite kaos på vägarna. Mitt värdbarns skola ligger på en kulle och det blev kö vid ingången till skolan och fortsatt ner på kullen. Det gjorde att flera bilar utan fyrhjulsdrift inte kunde ta sig upp för backen efter de stannat.. Vi satt då stilla i ungefär 15 minuter i den backen och när skolan skulle börja började barnen gå själva till skolan, så det gjorde mitt värdbarn också efter att några av hennes vänner gick förbi vår bil. 
 
Det är helt sjukt hur amerikanare inte kan köra i snö och inte klarar av vinter överhuvudtaget. Jag menar i Sverige har vi aldrig snödagar så sätt på riktiga vinter däck och kör, säger jag bara.
 
 


 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: