Q/A

 
Hej hoppas det är ok att jag frågar lite :) 
Du åkte ju med CC och jag undrar om du är nöjd med dom? för- och nackdelar? Har nämligen hört massa dåligt om dom så har blivit lite avskräckt! Funderade du på STS eller SI också? Vad fick dig att välja CC? :)
 
Hej det är jättekul att du frågar :) Jag är väldigt nöjd med CC. De var väldigt hjälpsamma under tiden jag fixade med min ansökan och under matchningsprocessen, de ringde med jämna mellanrum för att fråga hur det gick för mig och om jag hade några frågor och det tycker jag var riktigt bra. 
Jag kan bara komma på en grej som är lite sämre med CC och det är att man bara kan matchas med en familj åt gången vilket gör att själva processen kan ta lite längre tid. 
En annan bra sak med CC är att de är den största organisationen och har därför störst utbud av värdfamiljer och det ger dig större chans att hitta rätt familj :) 
Ska jag vara ärlig så tittade jag knappt på de andra organisationerna och anledningen till att jag valde CC var att de hade en poster på min skola och jag tittade därför in på deras hemsida och tyckte de verkade bra. Jag har även en kompis som åkte med CC fast året innan mig och hon hade det bra och var nöjd med dem. 
CC har inte heller någon avgift innan man tackar ja till en familj, vilket STS har. :) 
Hoppas det hjälpte dig och lycka till med allt och tveka inte att fråga igen :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: