Hemlängtan

Jag har under mitt år egentligen haft väligt tur med min hemlängtan. Det sägs att de flesta brukar ha hemlängtan i början eller efter ungefär 3 månader. Jag hade lite hemlängtan under jul då hela familjen var samlad, men annars har jag knappt haft någon hemlängtan. Ibland kan jag ha känt att det skulle vara skönt att bara vara hemma, där man känner alla och vet exakt hur allt fungerar, men jag har haft så otroligt bra vänner och vi har haft så otroligt kul under helgerna så de känslorna har gått över nästan lika fort som de kom. 
 
Efter att min familj åkte hem för några veckor sen har jag kännt den här känslan lite oftare, det skulle vara otroligt skönt att vara hemma. Just de senaste dagarna har det blivit ännu lite värre, antagligen är det bara tillfälligt, men det är ändå lite jobbigt. Just för tillfället känner jag att jag är trött på allt, jag vill bo själv i min egna lägenhet med mina egna regler. För de som inte vet har jag några regler, jag måste vara hemma runt 10 på vardagar och på helger får jag inte ha bilen efter midnatt. Jag känner att jag är ändå 20 år och helt myndig, i alla fall i Sverige, borde jag inte kunna veta själv när jag behöver vara hemma för att orka med att jobba? 
 
Missförstå mig inte nu, min familj är jättebra, jag trivs, mitt år har hittills varit fantasktiskt och jag har verkligen hunnit med att göra en hel del kul saker! Jag kände bara att jag ville skiva av mig lite. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: